السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

3/31/2011

Antara sahabat,kawan dan member sama sahaja

Bagi aku Sahabat,Kawan,Member 0r apa-apa pon la yang kita gelar merupakan
seorang insan yang paling rapat dengan kita..dengan hati kita...mungkin ada
juga orang yang kata Sahabat lain Kawan lain..sebab Kawan mana-mana
pon kita boleh dapat bukan seperti Sahabat yang susah untuk dicari..
tidak semua orang di dunai ni yang mempunyai Sahabat...Aku ada ramai
kawan..tp sahabat ??? entah la..belom ada kot...kawan baik adalah..
tu pon boleh dikira..kawan je yang aku tak boleh kira sebab terlalu ramai...
hehe..and lagi satu yang aku nak share dengan korang..bak kata member2 aku
la kan..'SHARING IS CARING'...haha..apa yang aku nak share dengan korang
mungkin juga korang belum pernah dengar sebelum ini dan mungkin juga korang
pernah atau korang sendiri yang alami..semua tu tak kisah la...
yang penting korang kena dengar st0ry aku ni..tak berapa nak interesting la...
tapi boleh la dari tak ada..haha..sebenarnya buat masa ni aku dah ada
4,5 gitu la ex-friend aku dalam masa yang agak singkat..tulah susah orang
terlalu ramai kawan(poyo je lebih)..kah3..member perempuan aku 2 dari tu
ialah orang yang pernah jadi kawan baik aku..yang seorang tu 2 tahun jadi
kawan baik aku..yang sorang lagi lak 4 tahun tak silap..yang sorang tu lak
member laki aku tapi 1 tahun je kawan..aku tak kisah sangat la kat dia
ni..sambung citer..yang sorang tu tak sama sekolah dengan aku yang sorang lagi
sama sekolah dengan aku..yang tak sama sekolah tpi dia sama tusyen dengan aku
bila dia datang je buat baik la(dalam hati menyampah gila)..yang sorang tu
lak satu sekolah dengan aku tak kan la aku nak tunjukkan depan dia yang aku
ni benci kat dia..so,bila depan dia aku layan dia sebagai seorang kawan..
hipokritkan aku ni(ngaku beb)..tapi sekurang2nya lebih baik kita hipokrit layan
dia dengan baik bila depan dia daripada kita kawan dengan dia tapi bila depan
orang lain kita kena buat2 tak baik dengan dia(benda yang selalu aku dengar)..

Benda yang Korang kena buat >>>>


# Fikir Sahabat Bukan Bebanan.
Mungkin korang pernah ada sahabat yang terlalu bnyak masalah. Mulalah korang rasa rimas dan terbeban utk mendengar segala luahan rasanya yang ada kalanya terlalu remeh dan berulang kali. Namun korang percayalah, tu bukan beban, tetapi ruang paling berharga utk lebih mengenali sahabat korang.


# Kita Pun sama Jer...

Tak payah la kita nak anggap sahabat kita tu je bermasalah..kita pun apa kurangnya, ada masa terlupa yang kita ni pun bagi masalah dkt sahabat kita. Secara sedar @ tak..tu memang lumrah bersahabat...hehe


# Ingat..Sahabat Tu Ukhwah
Biarpun sahabat kita sering kali membawa masalah. Jangan sesekali kita memutuskan persahabatan dgnnya. Ini kerana ukhwah itu terjadi dengan kehendak Allah.

# Cuba Kita Soal Kembali?

Sekiranya seorang sahabat pernah menyusahkan kita, cuba kita imbas kembali. Tidak pernahkah sekali kita menyusahkan dirinya?..Fikir-fikirkanlah.

#Doakan.

Kalau la sahabat kita tu menyusahkan dan membebankan, jgn la pulak kita mengumpat dan mengeji sahabat kita dibelakang dia. Sebab hidup ni macam roda..tak mustahil benda tu akan berbalik pada kita. Oleh itu, ikhlaskanlah hati kita berdoa pada Allah moga kita diberikan kekuatan dan kesabaran untuk terus berkawan dgn dia serta berdoa moga dia mampu menjadi sahabat yang akan membahagiakan kita kelak...aminnn...

For My Friends : Aku doakan supaya korang jangan gaduh2 lagi ye dengan budak yang
bernama 茴香十五 ... chill okie ....
no misunderstanding no problem ...


from Bihaa :
no friend no problem
no friend ??? pikir la sendiri !

chow !!!

No comments:

Post a Comment