السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

4/21/2011

tak tahu nak cakap , hehe XDD


perangai seperti kebudak-budakkan XD
tak kawan la,tu la..adik aku pon tak macam tu la..
aku tak faham betol la dengan mereka ni...
kalau aku nak bagi advice kang..
mereka cakap yang aku ni nak bela pihak tu lak..
tapi kalau aku s0kong mereka pulak apa2 hal..
aku juga yang kena...
ai,serba salah jadinya....
bagi aku tak ada yang special kecuali BFF aku la...
semua orang kawan aku cina,india and especially malay...
tak yah nak bandingkan 4 tahun berkawan ke apa ke..
korang pon tak payah la nak memerli aku sangat...
sebenarnya budak yang 4 taun la,4 hari la,4 jam la & 4 saat sekali pon..
dia la member 0r budak yang paling aku tak suka..
member2 aku yang lain mungkin tahukan apa sebabnya...
so,aku minta tolong jangan la nak ungkit lagi semua bnda tu...
tak suka dengar..hee ~

rindunya dengan member aku yang s0rang lagi ni..
setiap saat,setiap jam,setiap hari,setiap minggu,setiap bulan,setiap tahun...
member yang terbaik yang pernah aku jumpa...
tak kisah la sapa p0n dia...
yang penting aku nak sangat jadi member dia macam dulu..
harapan yang tidak akan menjadi kenyataan :(
aku memang berharap dapat memperbaiki balik hubungan kami...
tapi.................................................................
selepas aku baca satu article ni yang bertajuk 'BERHENTI BERHARAP'
bila aku baca je article ni..
dia mengajar aku supaya jangan terlalu berharap kepada sesuatu..
bila tak berjaya nanti kita akan kecewa jugakan...
bak kata article ni kan..

'Sukar untuk menyatakan 'cukup' kepada sesuatu yang kita lakukan lebih2 lagi jika kita begitu mengharapkannya.Kita berharap dapat memperbaiki hubungan yang telah retak (macam aku la ni).Kita melakukan hampir apa sahaja untuk mempertahankannya (macam aku juga).Realiti dan logik kita tolak ke tepi kerana kita masih beharap kita dapat mengubahnya'

'Namun jika kekecewaan,kekusutan dan kekeliruan yang kita dapat daripada pengharapan yang telah lama kita pegang,maka berilah noktah kepadanya.Masanya sudah tiba untuk kita melupakan dan beralihlah kepada perkara lain.Kehidupan ada pasang surut dan pengharapan juga perlu ada mula dan penamat.'

so,mulai sekrang harapan aku yang sentiasa ingin memperbaiki
segala hubungan dengan teman2 baik aku yang telah pergi
meninggalkan aku sekian lama.sudah berakhir sampai disina sahaja.
(apa yang aku merepek,merapu,meraban pon aku tak tahu)
hahahahahaha :D

akhir sekali ,

Jika sudah ketahui mustahilnya dan hampir segala usaha
telah dilakukan terhadapnya tiada hasil,maka berhentilah berharap.






No comments:

Post a Comment