السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

11/30/2011

Hidup Ini Bukan Dalam Mimpi :)


hidup ini bukan dalam mimpi kay ?
semua yang berlaku and akan berlaku .
adalah KENYATAAN .
nak tak nak kita kena terima .
tak kira la benda tu kita suka atau pon tidak.
kita tetap kena lalui semua tu .
so , belajar lah terima kenyataan .
tak semua yg kita nak kita akan dapt dlm dunia ni.
ni dunia bukan syurga .
dalam syurga apa sahaja yg kita mnx kita akan dpt,
yg pasti dlm syurga tak akan pernh buat korang menagis .
klu menagis pon hnya sebb kita terlalu bahagia di sna .
tpi dunia kita menangis ad bnyk sebb .
sebb kita sedih ? happy ? sakit ? risau ? takut ?
dan ingat la setiap yg berlaku ad hikmah disebaliknya.
benda tu ta akan berlaku klu hnya saja-2 .
aku bukan nak kata dah lama idup dlm dunia ni .
baru fourteen tapi aku dah bnyk belajar semua ni.
belajar bersabar . belajar menghargai org laen .
belajar terima kenyataan . dan aku tak akan tahu semua ni.
kalau bukan sebb kawan-2 . mereka yg buatkan aku tahu semua ni.
walaupon aku terpaksa mengalirkan air mata .
buat beribu ribu kali nya .
it's ok la . now , semuanya dah okay .
aku tak tahu mcm nak story at korang .
suatu ketika dlu aku terpaksa lalui semua bnda ni.
sngat-2 sakit . dan dlm masa yg sma .
aku nak org disekeliling aku ta nmpk kesedihan yg aku
sedang alami . aku buat org laen happy .
byngkan jela hati aku sedng sakit , sedang menangis .
tpi dlm msa yg sma aku kena buat-2 happy depn semua
org . tapi disebbkan aku kuatkan diri aku .
aku berhasil lalui semua ni . syukur alhamdulilah .
tapi ketika tu aku ta tahu gan sapa aku harus luahkan.
sebb tak ad sapa yg fhm aku .
hanya ALLAH je tahu keadaan aku ketika ituu .
sush aku nak ceritakan disini .
memng ta ad sapa yg akan fhm .
btw , tabah kan la diri anda semua .
klu anda slh seorang yg sedang lalui semua ini.
smuanya akan okay . mcm lirik lagu 'YA SUDAHLAH'
"apa pon yg terjadi kukan selalu ad untukmu jgnlah
kau bersedih coz everything's gonna be okay"
okay bye . love u all :h:

No comments:

Post a Comment