السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

3/21/2012

aku nak berubah ;D

                                                          

TAHNIAH ! CONGRATE !
untuk kakak2 and abg2 yg dapat straight A's utk SPM .
dan mendapat keputusan yang gempak tuu ponn TAHNIAH juga !
apa pon result yg abg2 dan kakak2 dpt tu la menentukan masa depn korang.
bgi yg gagal or dapt result tak berapa nak baik tuu. jgn la berputus asa .
gagal sekali tidak semestinya gagal utk selama-lamanya ;)
so , teruskan usaha anda ! semoga berjaya ! :D

ikhlas dari junior mu ,
NUR NABIHAH .

cehhh ! tak boleh belah syak . haha .
bukak je facebook . amboi , penuh status pasl SPM .
tagged ponn sama je larh . bermacam2 status yg mereka buat .
ada yg menyesal , ada yg happy . tula time belajo main2. *aku ponn
okay , minggu depan dah nak masuk bulan 4 .
dan itu bererti aku msh ada 6 bulan utk study.
ohh seriously , seram gila ! >.< aku langsngt tak ready .
aku klu at umah buat hw je tak penah study .
time aku pergi tuisyen jela aku study. *jujur ni
kekadang aku sndri sedih tngk diri aku ni haa. malas sngt !
YA ALLAH ! JAUHKANLAH AKU DARI SIFAT MALAS INI :'(
aku nak dpt straight A tuk PMR . aku nak pindah skola . aku nak berjaya.
sapa je yang tak nak berjaya kannn ?
tapi klu aku terus begini . online memanjang . berjam2 mengadap komputer/laptop/phone.
boleh ke berjaya ? daripada berjam2 buat bnda tu semua .
kan lbh baik klu aku belajar. sekurang-2 nya aku dapt ilmu .
dan daripada aku berjam2 fikir pasal masalh KAWAN yg tak kan penh abis / berakhir.
kan lbh bgs aku pikir tntg masa depan aku. tak gitu kawan2 ?
seriously , aku ckp. aku dah penat la gdh2 ni. aku dah penat utk semua bnda2 bodo ni.
aku dah bosan. aku tak ckp aku salah kan kawan aku semua ni.
aku salah kan diri aku juga. aku dah mnta maaf. tu dia pnya pasl la.
kau tak nak kawan gan aku ? ohh , okay -,-
nabihah yang dulu dan nabihah yang sekrng dah bnyk berubah,
aku mengaku aku bnyk berubh. klu aku yg dlu akn mengalah demi kawn2 nya.
sebb aku syg gila at kawan2 aku. now , aku dah tak mcm tu ag kott.
aku dah tak ambik port sngt pasl kawan. sebb semua BFF aku dah tak ada.
diorg smua dah tak mcm dlu. diorg semua dah berubh.
dan aku memng lngsng tak kisah ag pasal kawan,friends,teman or watever !
bgi aku skrg ni . semua kawan baik aku ! semua ~
dan aku nak kwan gan semua org tak kira jahat atau baik . malas nak fikir dah ~
yang aku fikir skrg ialah masa depan aku. mngkn itu lbh penting kott.
aku nak berubah . mngkn dah smpi masa utk aku berubah .
tadi aku ada terbaca status sorang kawan aku at tagged ni :

my friends said : Aku dh dpt rase tgok muka bpak aku xhepy sgt tgok result aku . kau pon nk ikowt aku jugak ke ? haaaa , teruskan online fesbuk , tagged , twitter sampai SPM !
betol2 , tercabar wehh. yg ada tu buat status :
aku menyesal tak belajar betol2. time cikgu ajar aku tidur.
skrg baru nak menyesal ? dah terlmbt la .
aku tak mahu aku jadi mcm tuu . now , aku nak kurangkan online/mesej semua ni. :)
aku nak berubah ! ;D doakan utk aku yew kawan2 ? (:
smpi sni saje la coretan sya pada hari ini . ;)
salam ^^
                                                                              right ? :)


Aku nak berubah,
tak guna sekadar bercakap
tapi tak buat apa-apa

Aku nak berubah,
tak guna sekadar bercakap
tapi diri sendiri takdak usaha untuk ke arah itu
Aku nak berubah,
tak guna sekadar bercakap
tapi mengharapkan orang lain untuk ubah kita

Aku nak berubah,
tak guna sekadar bercakap
tapi niat tak ikhlas untuk berubah


Ya Allah,aku nak berubah bukan sebab siapa-siapa tapi kerana aku ikhlas berubah keranaMu.Ya Allah kau kuatkan dan teguhkan imanku terhadapmu.Aku dah berusaha untuk buat yang terbaik,semoga apa yang aku lakukan ini diberkati dan diredhai olehNya.Amin :)

semakin tenang melalui hari-hari yg mendatang (^.^)

                                                                                      

No comments:

Post a Comment