السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

3/02/2012

Hati Yang Terluka ^^

Hati mencuba sedaya upaya untuk tidak terluka....
namun aku hanyalah manusia biasa......
Yg tidk dpt lari dari perasaan itu......
Mencuba sekuat mana pun untuk melawan perasaan itu....
Namun aku kadang-kadang tewas....

Hanya dgn sebuah gurauan.....
Boleh membuat air mata gugur.....
Walau pun mmg diri sudh tahu itu hnyalh gurauan....
Namun siapa sangka.....
Siapa mendugaa kdg2 tnpa kita sedar....
Gurauan & Celoteh kita yg niat untuk bergurau...
Mampu membuat seorang sahabat berkecil hati....
Dan menyentuh sensitiviti dia....

Ingatlah sblm berbicara, lbh baik kita brfikir dahulu, effectnya...
Bimbang nanti dlm diam kita mengecilkan hati sahabat....
Bila ini terjadi pd aku, aku anggap ini balasan Allah untuk aku...
Kerna aku juga prnah menyakiti sahabat....

Dgn berlaku nya perkara begini.....
Aku mula belajar erti sesuatu dlm persahabatan....
Bimbang peristiwa lama berulang kembali....
Aku perlu berhati-hati dlm smua aspek....

Namun satu hal yg aku akan terus lakukan selagi....
Nadiku berdenyut.....
Aku akan menjadi sahabat yg ketika susah bersama-sama...
Aku ada untuk mereka, disaat mereka perlukan aku....
Tgn kecil ini yg akan menyambut mereka....
Selagi aku mampu.....

Prinsip yg aku pegang "mereka tdk akan susah, kalau aku masih ada"
Aku tdk akan bergurau dlm soal "kewangan"
Aku sebolehnya tdk mahu mereka berasa hina & rendh diri, bila soal itu dibuat gurauan..
kerna aku memahami perasaan mereka bila berada dlm keadaan itu...
Bialah aku sahaja yg pernah merasai bhn gurauan sprti itu....
Aku tidk kisah, asalkan aku tidk mnyakiti sahabt aku
dgn gurauan seperti itu.....

Tapi tak apa, aku terima smua itu sbg gurauan yg mnceriakn hdp aku...
Kerana kita kdg-kdg tnpa sedar & tanpa niat untuk buat sahabat kita terluka...
Aku akan melupakan semua itu....
Dan sentiasa memaafkan sahabat2 aku...
Kerna aku sygkan mereka....

actually kan. entry ni sngt best . :D
hnya tuk share kan gan korang plus mengingtkan korang jepp .
:)

No comments:

Post a Comment