السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

7/04/2012

kenapa mesti curang ?

hari ni aku just COPY dari blog org lain.
sbb aku mls nak pikir. haha. enty nya pasl CURANG .
ehh , curang ? perlu ke curang ? rasa kau hbt la klu dpt curang.
klu nak tngk kau hbt ke tak terjun KLCC buknnya curang. bongok's T___T


kebelakangan aku asyik terpikir pikir kenapa orang yang tengah sedia ada berpasangan boleh ada keinginan untuk curang? padahal daa macam macam susah senang daa depa kogsi dan lalui sama. dan bila suatu masa, depa sanggup untuk curang.
daa bermacam efforts daa si curang tu daa buat kepada pasangan. tapi boleh pulak dia curang jugak. pelik! adakah dia curang sebab segala efforts dia selama ni kepada pasangan tak dihargai sepenuhnya. atau efforts dari dia tu tk ikhlas?
dan kenapa tk berterus terang cakap berdepan jika ada sesuatu yang tidak sedap dimata atau puas dihati? haihhhhhh. nafsu membelakangkan segalanya. sebabkan nafsu semua kemanisan bersama pasangan jadi gelap. sedih kottt. hmmm..
1. bosan dengan pasangan. bila kita daa bosan dengan pasangan, maka kita lebih suka untuk mencari lain. bila kita start kenal orang lain, kita sah sah memang tak kan bosan. sebab orang baru, idea baru, pengalaman baru dan cerita baru. hmm, at least bagi tau laa kat pasangan kita yang kita daa TAK BOLEH BELAH daa dengan dia. jangan curang secara diam diam. jangan! tolong-lah jangannnnnnnnn plis.
2. tak puas dengan apa yang ada. ini memang masalah sendiri. bila mana kita berjalan dengan pasangan sendiri pun, boleh lagi usha usha orang lain. usha pulak tu bukan sesaja usha sekali pandang, malah berkali kali pandang macam haram! hehhhhh. sebelum bersama, macam macam puji.
"Nak tahu kenapa saya pilih awak? sebab awak lain dari yang lainnnnnnn!"
hak-tuiyhhhhhh!!
3. bukan jenis setia. orang ni memang wujud atas muka bumi Allah ni. daa memang sifat dia untuk flirt around kenal orang itu, kenala dengan orang ini. ada satu kes aku dengar, boleh texting dengan 5 orang yang berlainan dalam suatu masa! perghhhhh, meriah kott message masuk henphone. daa macam hari raya lak kan. *k sentap -.-
kalau korng tak nak pasangn korng curang.
korg tu pon mesti laa jgn curang. aku bukn apa.
takut kang si pakwe tu dh curang. si makwe nya pon nak curng jugaa.
'kau boleh buat aku pom mesti boleh buat'
mesti mcm ni kan ? klu dh kes macm tu. better break ok ? :)
tapi slalu nya klu dh kantoi curang. sush nak dpt peluang ke2 .
so klu korng dpt peluang ke2 dri bf/gf korng. sila la hargai dia.
walaupn mcm tu belum tntu bf/gf korng akn cye gan korng ag leps ni.
so hati2 la yew. sebelum buat tu pikir dlu ok akibatnya,
RT texting dengan 5 orang yang berlainan dalam suatu masa!
perghhhhh, meriah kott message masuk henphone. daa macam hari raya lak kan
btw kan . bnda ni yg aku slalu buat. haha. meriah doe phone aku.
boleh dikata kan stiap malm phone aku meriah.
mesej gan pakwe + kawan2 + adk . tpi bukn mesej gan PAKWE2 k :P
tu yg semlm phone aku kena ambk. sbb 24 jam asyk pegng phone . haha
sush eh setia ? aku setia seng jee. tak ad pulak kena penyakit.
kau tu yg sush nak setia sbnrnya kan. tpi penah ke korng pikir.
kenp bf/ gf korang curang ?

Eh awak kata awak pergi main futsal.. Ni dating ni apa cerita?? - Contoh bf/gf korang curang. Dapat pasangan macam ni memang bikin panass.. Tapi sebelum blame pasangan masing-masing, ada tak fikir kenapa diaorang curang?Sebab pasangan korang curang :
1. Korang mengongkong
2. Korang acuh tak acuh dengan pasangan korang
3. Korang tak hormat pasangan koran
4. Korang kaki menge-pau
5. Pasangan korang sebenarnya takde apa-apa perasaan lagi dengan
korangPoint no.1 - Ada 2 sebab kat sini. Korang tak percaya dengan pasangan atau korang selfish. Contohnya bila bf/gf korang nak lepak dengan memember, korang halang. Alasan, main kayu 3 belakang korang atau korang cuma nak pasangan korang bagi 100% perhatian kat korang. Macam dah berkahwin pulak. Siapalah yang tak rimas dan boring? Pasangan korang pun ada life sendiri. So bagila diaorang ruang untuk life diaorang. Point no.2 dengan 3 - Bila pasangan mintak pandangan korang berkenaan sesetengah perkara, korang boleh pulak buat derk je. Atau jawapan korang : "Terpulanglah pada awak". Pasangan korang mesti rasa korang ni hampeh, takleh pakai sebab korang acuh tak acuh je pasal diaorang. Tengah dating, boleh pulak bantai mesej laki/pompuan lain.. Takde rasa hormat langsung. Pulak tu bila setiap kali dating, mesti jadi macam ni. Sape boleh tahan weh? Point no.2 dengan 3 ni fit dalam kategori perhatian. Tak kiralah laki/pompuan, bila dah kapel dua-dua pihak perlukan perhatian dari pasangan. Barulah masing-masing rasa dihargai. Cuma jangan over. Kalau tak, jadi macam point no.1 tu. Point no.4 - Ni 1 hal. Buang jauh-jauh perangai ni kalau betul sayang gf/bf korang. Mula-mula memang pasangan korang akan layan je perangai korang ni. Tapi lama-lama mesti dia fedup. Duit habis 1 hal. Lagi 1, dalam fikiran dia mesti akan terdetik "Dia ni sayang aku ke atau sayang duit aku ni??"Point no.5 - Untuk spesis yang takde otak. Kalau aku, aku blah cari lain je. Ok bab ni tak perlu aku hurai panjang lebar.
atau bf/gf korng tu memng dh tak syg korang? haha.
ok byee :)

No comments:

Post a Comment