السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

7/02/2012

Trip :)

wah2, 3 hari aku tak ad ? rindu aku tak ? ;) ecehh
okay hari ni aku nak cerita pasl trip aku 3 hari 2 malan at
Taman Negara Kuala Tahan Jerantut , Pahang :)
tapi sebelum tu aku nak story pasal hari khamis hari tu.


hari khamis tu ada majlis penutupan karnival kebudayaan dan kesenian sekola aku.
so hari tu kitaorang semua balik pkul 2.40
tngk laa diorng buat persembahan macam2 ada . yg merosakkn lgu pon ad .
oopss ? :P haha, betol la aku bgi tahu ni . nynyi ikut suka ati dia jee. haish.
dh abis karnival ni balik umah jap. then dtg skola balik dlm kul 3. pent tak pent.
dtg gan pki t-shirt lengn pndek, sluar trek and selipar jee . simple je . :)
masuk je kelas 3 Mawar (bukn kelas aku kelas ni yg ke-4) bnda pertma aku nmpk.
wow ! hebat . boleh dpt award la HS :D 
act , ni semua nama budk lelaki yg kami kenl at skola2 bp.
haha.  rmi lagi sbnrnya cuma tak ckup space je weh. penh papan hitm tu.
ni bukan kerja aku tpi kerja member2 aku. aku cuma bagi nma jee.
tu yg bila aku dtg dari sikit smpi penuh papan hitam tu. hahaha.
mana taknya memerah otak pikir member2 skola dari situ semua.
pastu dtg member aku ag sorang ajak pergi mall nak bli sluar trek katanya.
tu yg time balik nak menyeberng jalan tngh sernk2 ketawa kan org.
aku boleh pulak terjatuh. ainin apa lagi gan serta merta menghulur
tngan memberi bantuan. member2 lain blahh jee. 
taj snggup nak tngk sbb diorg akn ketawa pnya tu yg diorg bla dlu.
masuk kelas masing2 ketawa smpi terbaring2. ok fineee -___-
mlm tu pergu mall aku jumpa anny. 

Nurul Anny . hnya kenal at fb je. kitaorg rpt la jugaa.
hari tu dia yg tegur aku. btw , dia memng comel :)

ok now aku nak cerita pasal trip tu pulak . :) ehem2. 
JUMAAT (29/6) 
5 pagi dh smpi skola tapi bertolak nya pkul 7 jugaa. 
haishh pon boleh laa. pkul 9 lbh gitu kitaorg mkn at R&R .
aku tak mkn pon just tngk org makan jee .
pastu dlm kul 12 lbh boleh pulak sesat jalan.main pusing2 pulak at situ.
dlm setengah jam juga la baru jumpa jalan yg betol .
then dlm kul 2 dh smpi ke pahng tapi nak ke tmpt kem mengmbil masa
2 jam . dlm kul 3.45 bas boleh pulak rosak. bengang tak bengang ??
errr . tapi dlm hati sbrnya sukaa biar bas A smpi dlu.
nty tak yah la kitaorg nak psng khemh biar budak2 bas A buat.
kitaorg bas B . berjam juga la duduk at tepi jalan tuu. smpi kul 6.
lama tak lama ?! pastu mkn at TUNAS MANJA . 
bukn nak ckp apa laa. tpi murah sngt laa mkanan dia at situu. erk.
memng tak la aku nak makan wehh. dlm kul 7 lbh kitaorg smpi at sna.
naik bot laa yg paling seronok . haha. smpi2 je dia suh mkn. well , 
aku smstinya tak mkn. then nmpk TAPIR . wahh ! dia tngh jln2 at stu.
dia baik tak kacau org. hehe. lepas mkn gerk pi dewn tngk video .
and bgi taklimat . zzZZZzzz  .ni mengantuk . leps tu dia kenl an gan
faci2 kitaorg. lepas tu diorg bawak kitaorg pergi  nightwalk. fuh penat.
balik je mandi then terus tido. tak hirau kan pon budk2 yg memkak at luar.
SABTU (30/6)
bngn pkul 6 lbh then mandi. lepas tu mkn . 
mcm biasa lah aku tak mkn pon. 
then jungle trekking . pergi ke canopy walk. 
wahh , naik jambatan tuu. hnya pikir hidup dn mati je.
naik bnda tu klu dekt tak apa. ni 280 meter . ohh alaaa.
seram gilaa. aku lalu situ beristirghfar je yg aku pikir . 
bnda lain smua aku tak pikir.  dh la kena stabil an diri . 
alahaii . bilaa dh lepas an . wahh . bhagia nyaaa rasa :DD 
lepas tu kitorg nak pergi ke lubuk simpong ? gituu la nama tmpt dia.
at situ sungai . tak leh mndo laa. main air jee. 
hnya sbb pacat aku tak snggup nak main air sungai tuu. erkk.
sblum kitaorg smpi sna kitaorg sesat. errk. tahu tk kak faci tu 
bawa kitaorg tmptnya berbukit2 . pikir idup mati je time tuu. 
rupanya2 kitaorg salah jalan. k finee. tahu ikut abg harris n abg alvin.
nasib baik abg kecik dtg. klu takkk. entah kemana laa kitaorg tuju.
bwu je kluar dari hutan terus buat aktiviti blind trail.
pnt tak pnt ?!! aktiviti ni kena tutup mata. jln berkumpuln.
then baru dia lepas an sorang2. alahai. pastu bila dh jaln sorng2.
smpi satu tmpt ni abg harris tarik aku . antara rmi2 faci abg harris la pling
hensem , comel bgi diorg laa. sbb dia ad lesung pipt , tnggi , kurus.
bgi aku biasa jee la. pastu dia tarik aku . dh la aku ni tutup mata.
ada ke dia suh aku pegng tali tu. aku ni jujur ar kan.
tak mcm diorg main tipu . so aku memng tutup mata tol2. 
memng tak nmpk apa. dia main suh aku jalan jee. bknnya nak 
ckp ada pokok ke, kayu kee. menyirap syakk. klu aku jth dia juga jth tau.
then dia suh dudk aku dudk laa. budk2 ni memekak , menjerit . 
dh kena marah gan abg kecik pon mash jugaa menjerit. haktuihh . 
dh abis semua tu . pi mandi mkn. aku biasa la tak mkn . 
kalau laa buncit tahu sepnjng aku pi sna aku makn pon tak.
cnfirm kena mara. bukn dia je marah sbnrnya.
kakak2 senior pon marh . kawan2 pon marah. buat tak thu je laa :P
then ada persembhn mlm tu. dh abs semua tu tido laa apa lagi. 
AHAD (1/7)
ckgu kata tak yah mandi. wahh , lagi seronok tak yh nak kena line up
at toilet tu. hehe. pastu pergi kutip smph . dh abs kutip smph 
kitaorg nak bot. ni yg paling best sbnrnya. ada 8  bot. 
lepas tu masing2 siot. bila bot lain lalu je sblh memng bash kuyup laa.
diorg anu air. haishh. gan pengetua2 skli. haha. btw, sngt menyeronokkn :D
then kitaorg mandi at sngai . blik camp site balik.
kemas2 barng then balik BP :D tuu je kisah nya.
ok laah penat . nak text buncit . byee :*

*sorry no picturee. aku tak rajin laa nak ambk gmbr at sna :P

No comments:

Post a Comment