السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

7/29/2012

ujian hidup :)



bermacam-macam dugaan yg aku kena.
ohh, nmpk tak ALLAH masih syg kan at hambanya .
sebab tu dia bagi ujian ni dekat aku. dia mahu menguji kesabaran hmbanya.
aku memang tak mampu buat apa2. yang aku mampu ialah bersabar :)
ada hikmah disbaliknya. aku tahu tuu . bermcm2 msalah yg dtg .
dan aku tak mampu nak cerita kan semua nya disini .
andai sahaja kalau aku seseorang yg dapat aku ceritakan segalanya.
kan bagus. tapi semua org pon tahu aku bukan jenis yg suka cerita masalah aku at org.
aku lebih rela simpan di dalam hati. dan selesai kan nya sendiri .
tapi selalunya masalah tu tak pernah selesai pon. sebb aku buat tak tahu.
aku buat msalah tu mcm aku tengah berjalan di ats rumput dan aku ternmpak 
sebatang kayu yg berduri disitu. aku lalu ditepinya dan lihat kayu tuu.
tanpa mahu mendapatkan cara utk buang kayu tu. malah aku berlalu begitu saja.
begitulah aku ibarat kan masalah. aku selalu slah slah kan diri aku.
'kenapa la kau knl gan org mcm tu biha kau sndri yg cri masalah'
bukan kah setiap pertemuan dan peppisahan itu sudh pon dirancang oleh ALLAH .
dan aku tak patut kata begitu. dan percayalah .
ALLAH akan menemukan kita dengan org yang salah sebelum kita berjumpa dengn
orang yg sebetul nya. aku selalu pegang kata2 ini.
minggu ni mungkin minggu orang yang aku syg kecewa kan aku .
tapi kenapa? apa slah aku? aku cuba utk buat yg terbaik.
jujur sometimes aku kecik hati dengan perngai diorg. tapi aku still ok lyn diorg.
saya syg awk kawan. saya syg awk adik. aku syg kau sahabat.
kenapa org yg selalu buat aku tersenyum, ketawa. buat aku mcm ni?
yeah , aku memang tak pernah tunjuk at orang yang aku sakit hati at org tu.
sebb aku jenis manusia yg apabila disakiti ---> senyum --> simpn dlm hati n DELET!
tak kisah la kau musuh aku ke, kwn aku ke,pkwe aku ke, or sesiapa pon.
aku tak kan pernah ckp yg aku sakit hati . dn selalu nya yg terjadi.
bilaa org tu tahu aku sakit hati dia. dia akan marah aku balik.
dh laa dia yg mula dulu dia buat aku marah, pastu kau marah aku balik?
tak faham dengan manusia mcm ni. tapi aku still mengalah.
minta maaf . tak rugi satu sen pon, tak jatuh kan maruah pn klu aku minta maaf.
tapi untungla sebb kau dapat org mcm aku. cuba kalau kau dpt org mcm member2 aku tu.
aku rasa memng dh kena abis2 la kan. cuma aku ni je terlalu baik dengan org.
sampai org pon pijak kepala aku. who cares ?  tak rugi pape pon klu
aku buat baik dengan org kan. tapi org yg mcm korng semua nilah buat aku
jadi manusia yg lebih penyabar :) thanks for that. :*
aku tak marah korang pon. just to say sorry . and sorry sbb aku berkecil hati
dengan korang. korang  ? yeahh, rmi sngt . aku tak mampu nak sebut
namanya sorang2. for (capital H.A) maybe its over :) 
dan aku memng berharap pon berakhir..  sorry  utk semua lynan aku tu.
tapi aku ada sebb yg tersndri knp aku buat mcm tu. just to say iloveyou n bye :)
for my brother (capital F) thanks buat akk mcm ni.  its okay .
pasal awek je pon kan. mals nak gaduh. akk tahu adk tpu pn bersbb.
akk cuma nak adk tahu akk syg adk. raya jgn lupa dtg umah akk.
jgn dtg umah pakwe akk dn jgn hantr pakwe akk at tanjung rmbutn.
kalau tak nak kena flying kick dri kak kesygn awk ni :)
for my bestfriend (capital A) sorry tak reply msej kau yg pnjng lebar tu.
aku faham apa yg kau mksdkan. aku maafkan kau laa.
pasal tengking tu ? haha, its ok kawan. dn aku ni bukn jenis manusia
yg suka tengking org sebb tu aku tak reply balik tengking kau. aku cuba ckp
gan setenang2 nya. btw, aku minta maaf utk semuanya. aku minta maaf mngkin
kita dh tak bole jadi mcm dlu lagi. i have my own best friend ang my own geng.
serious aku dh tawar hati gan kau. kita boleh baik, bole kawan.
tapi kita tak mungkin nak jadi mcm dulu. kecuali keajaiban yg muncul laa. 
and u re my bestfriend iloveyou :) kita dh kawan dri drjh 1 lagi kan tpi
sorry aku tak mampu nak pertahankan persahabtn kta ni :') 
and lastly for AININ SOFIA . happy birthday . iloveyou :) 
aku ingat lagi time aku kehilangn seseorg yg paling aku syg. aku nagis mcm apa.
aku rasa kehilagn sesuatu yg begitu pentng dlm idup aku.
kawan2 aku dtg dn kata 'biha, aku tahu kau kuat kau sabar ok aku
sntiasa disisi kau' baik lelaki dan perempuan. boleh dikatakan
semua mesej,IM,post at wall fb . boleh dikatakan semua ckp mcm tu
at aku. so , now diorg percaya at aku yg aku kuat dan tabah.
aku pon kena percaya at diri aku sndri. thanks kawan2.
until now aku ingt kata2 korang. ni baru betol dipnggil kawan ;)


No comments:

Post a Comment