السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

8/29/2012

kalau dh jodoh tak ke mana :)


*cough cough cough cough*

Larilah hingga ke hujung dunia,
berenanglah hingga ke dasar lautan,
terbangalah hingga langgit ke tujuh.
Kalau sudah jodoh, pasti bersatu jua .

orang bercinta selalu kata akan lakukan apa sahaja demi pakwe/makwe.
bak kata pepatah 'lautan api pon sanggup ku renangi'
ehh , geli ketiak gua :3
semua tu PROPA lebih . hnya nak sedapkan hati kekasih hati katanya.
macam pasangan ni :
GF : awk syg sya tak ?
BOY : saya syg awk , sayng. apa pon sya snggp lakukan demi awk. wlaupn terpksa merenagi lautan api sekali pon .
GF : awak ambik saya boleh ?
BOY : tak boleh laa , kan tengah hujan ni .
cehhh , tadi konon 'Lautan api snggup ku renangi' cakap tak serupa bikin maaa.
cinta itu memang pelik kan ? tidak boleh dijangka apa yang berlaku.
tidak boleh hendak tafsir apa yang disebaliknya. Sekali jatuh cinta rasa mcam
tidak mahu ada cinta lain saja. Biarlah sekali ini sahaja. Tetapi manusia hanya
mampu merancang. Tuhan yang menentukannya Jadilah perancang sehebat mana pun,
tetap tidak dapat kalahkan kuasa ALLAH .
tengok lah saje cinta pertama kita . kita jatuh cinta dengan si dia.
dan kita rasa dia jodoh kita . tapi adakah kita kekal dengan dia smpi skrg ?
memang ada tapi tak semua kan ? kalau yang kekal tu. mungkin benar
dia jodoh korang. tapi kebanyakkan cinta pertama tu la yang mengajar kita tentg cinta.
dan cinta di alam persekolah atau kata lain cinta monyet itu lah yang
banyak mengajar kita tentang alam percintaan .
supaya kelak kita tidak akan mengulangi kesalahan yang sama .
tapi yg pasti cinta pertama laa yang sukar untuk kita lupakan .
*ehh malam raya hari tu kita punya cinta pertama kita an bagi mesej cm ni*
'bla2. . . . . tidak luput dihati bla2. . . . . '
ayat tu yang aku tekan kan . ingat jugaa kau kat aku .
dapat mesej dari dia aku baca dan DELET . ehh ? memory aku full kot :P
ehh jap asal tetiba update pasal cinta ni ? ni kes budak2 tagged la ni .
tadi aku on tagged dari ats smpi bawah semua cerita pasal cinta .
ni yang terpengaruh ni . hehehe . RINDUNYA at blog aku ni :'D
wahh , dah mcm rindu at buncit pulak . tapi rindu at buncit lebih bnyk laa .
semalam aku mimpi pasal adik aku . eh ? tetiba muncul dlm mimpi aku budak ni .
dah lama tak text dia . dia rindu aku ke aku rindu dia ni ?
aku tak rindu dia . ok byee :P *buncit ajar tadi*
semalam aku penat sangat . pukul 8 dah mengantuk . tapi aku tahan punya tahan ,
siap study math n bm . pastu dah ngntk gila ni gosok baju .
kemas beg then ambk bku teks sej . dapat lah baca juga .
last2 terlelap juga pkul 11 lbh smbil peluk buku . kecian buncit . sorry ^^
kadang2 kita mengharapkan cinta kita seperti di dalam novel .
happy ending . *tapi an novel ue tak ad jalan cerita lain ke haaa ?
pusing2 jalan cerita yang sama . tak yah bca bku . bca sinopsis je.
dh tahu dah jalan cerita dia apa, apa yg akn berlaku lepas ue .
ending dia dah confirm laa pasangan nya bahagia -.- . *
tapi an sebenrnya kehidupan kita ni jauh lebih indah dari apa yang kita bca dlm novel.
yelar , dalam novel ia hnya sekadar cerita .
kalau kehidupan kita , ia reality. kita akan merasa semua yg berlaku .
dari A to Z . best an ? :D * ehh , aku buat sambungan pulak*
okay2 ni last . berapa tahun pon kita bercinta dengan pasangan kita .
dan berapa ramai sekali pon yg halang cinta kita .
kalau dah jodoh tak kemana . so, tk yh la nak renangi lautan api ke , gunung berapi ke.
dh tak syg nyawa ? ke dh terlbih buat amal at dunia ? :P
jodoh kita telah pon ditentukan oleh ALLAH sejak kita dlm perut ibu kita lagi.
jadi tak payah la risau. Walau sehebat mana pon cinta kita kepada seseorang,
tetapi jika bukan jodoh, terpisah juga. Terima lah siapa pon jodoh kita kerana
ALLAH telah berjanji LELAKI YANG BAIK ITU ADALAH UNTUK WANITA YANG BAIK.
sebagai hambanya, berusahalah untuk menjdi yang terbaik kerana di sebalik
kepahitan itu pasti tersellit jua setitis kemanisan. ALLAH jadikan manusia
itu berpasang-pasangan. jika tidak bertemu didunia, pasti di syurga
nanti akan hadir seseorang yg setia menanti .
berdoalah agar dipermudahkan segala urusan didunia dan di akhirat . *AMIN! :)*
okay , hari ahad ni aku ada dating dengan kawan2 aku ;)
got to go , byee guys :)


No comments:

Post a Comment