السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

5/14/2011

al-kisah :( sabar je la

sedihnya :'(


aku ingat kan hanya dalam drama saja yang berlaku .
rupa2nya benda ini memang benar2 terjadi kepada seorang kawan aku .
yang berumur sama dengan aku(14 taun) mempunyai seorang adik perempuan(11 taun)
dan tinggal bersama seorang mak .
kecian dia bapak dia dah meninggal :'(
dan buat lagi aku sedih . tadi .
tiba2 je dia suruh aku tepon dia .
aku tepon la dia . dia jawab rupanya dia sedang menangis .
first time aku jumpa seorang kawan (le..la..ki..) menangis .
dia menangis kerana ibunya jatuh . sewaktu hendak pergi ke tandas .
ya allah ! kesian nya . menitis air mata aku bila dia bagi tahu kat aku .
dia menangis dia kata dia tak nak kehilangan mak dia .
dia kata lgi mak dia asyik tanya aje kat adik dia .
'adik , mcm mana mak jatuh tadi'
sampai dia sendiri p0n tak tahu nak jawab apa .
tadi mak dia jatuh kepala nya terhentak .
dia kata mak dia asyik sebut nama adik dia je .
nama dia mak dia tak sebut p0n mungkin mak dia dah benci kat dia kot .
itu dia cakap dengan aku . sedih . ermm
ya allah ! tabah kan lah hati kawanku ini .
btw , tu je kot untuk hari ni .
biasa la kan .
Hidup Kita Ni bukan Selalunya Indah =)

assalammualaikum !

No comments:

Post a Comment