السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

6/05/2012

selamat pagi hoiiiiiiiiiiiii :))
tik tok tik tok dah pkul 6.15 pagi laa. awlnya biha bngn :P
aku bngn awl time skola je . tipu klu aku bngn awl time cuti.
melainkan klu aku tak tido . haha. kantoi :P
tadi lepas chat with my bf aku memang nak tido.
tapi sygnya tak boleh nak tido.
aku pon bukak kom sambung buat kerja kursus smpi 2 pagi.
sambil melayan si adik tuuu xD
pastu my sis bgi pinjam lappy dia .smpi pkul 3 pagi je. pastu aku offlinee.
aku ambik phonee pulak.doe layan si danny,seha,pian,akid.
okay , ni semua budak2 yg memng tak reti nak tido.
aku bukak twitter jee. aduyai meriahh sehh.
haha. terus tak on fb =p
melayan si danny yg tak abis2 gan BB dia tuu.
pastu jadi org tengah si seha n pian. ok layan ~
hahaha , seronok SANGAT lyn diorg ni.
ada ke kata aku binatang . mcm pfttttttttt -_____-
tak ada backup laa hari ni. menanggung kekalahn je laa.
awak , sorry :( hari ni saya tak tunaikan janji sya at awk.
saya tak boleh tido laa wak. ok sya jnji tak uat ag.
jgn marah saya aeh :(

hopee korang suka entry ni ;)
just copy org pnya. aku nak buat ayt memng boleh.
tapi aku mls nak memerah otak pagi2 butaa beb. :)

Aku minta kepada Allah setangkai bunga segar,
Allah memberiku kaktus berduri ..
Aku minta kepada Allah kupu-kupu nan cantik,
Allah memberiku ulat berbulu ..
Aku sedih, kecewa dan bertanya tanya ..
Betapa tidak adilnya Allah kepadaku.

Namun seiring dengan berjalannya waktu ..
Kaktus itu berbunga indah ..
bahkan sangat indah..
Dan ulat berbulu itu membesar dan berubah, menjadi kupu kupu yang amat cantik ..


Inilah jalan Allah ..
Semua indah pada waktunya ..
Allah tidak memberi apa yang kita inginkan,
Tapi Allah memberi apa yang kita perlukan.. Subhanallah.

ALLAH tidak pernah menjanjikan bahawa langit itu selalu biru...
Bunga selalu mekar dan mentari selalu bersinar....

Tapi ketahuilah bahawa ALLAH selalu memberi pelangi disetiap badai...

Senyum di setiap air mata..,berkah disetiap musibah dan jawaban di setiap do'a...

Janganlah pernah menyerah....teruslah berjuang......
Hidup bukanlah satu tujuan..,melainkan perjalanan.....
Nikmatilah..........

"Sesungguhnya diantara hamba-hambaKU ada yang imannya tidak menjadi baik kecuali dengan kefakiran. Jika AKU lapangkan rezekinya, maka imannya akan rosak. Diantara hamba-hambaKU ada yang imannya tidak menjadi baik melainkan dengan kondisi kaya. Jika AKU membuatnya fakir, pasti imannya rosak. Diantara hamba-hambaKU ada yang imannya tidak menjadi baik melainkan dengan kondisi sakit. Seandainya AKU sihatkan, imannya pasti rosak. Aku mengatur hamba-hambaKU dengan pengetahuanKU terhadap apa yang ada dalam HATI mereka. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui Lagi Maha Lembut."

Hadith Qudsi

Sumber : Rakan yang berkongsi..

No comments:

Post a Comment