السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

9/26/2012

Pesan tuk budk PMR :)


ohhh semmm . PMR is around. hahha.
so terpksa usaha lebih sikit laaa. and aku msih bnyk perlu buat persediaan.
first thing aku sangat bersyukur sebab aku baca bku sej bole dikata kan semua bnda mask
dalam otak. yeahhh! :D ehh , ingt seng ke nak fhm kan sej tuuu.
difficult ok, mungkin sebab skrg aku dah tak perlu nak pikir kan pape ag.
hanya perlu focus tuk PMR je dulu. :)
walaupn sekarng ni dah sangat letih tapi PMR punya pasl masih juga buka bku.
masukkan segala ilmu. *ecehh* maklum laa tahun ni sekolah kitaorg target 32 org
8A tuu. mostly dari kelas aku laa sebab kelas first kan.
aku tak yakin laa akan dapat 8A sebab bahasa inggeris n sn memusnahkan segala
harapan aku :( tadi cikgu bagi trial exam negeri lain punya tuk bhasa inggeris,
tak sampai 10 soalan aku buat, aku dah buat muka bosan .
mana tak nya waaa tak faham . jawab pon main agak2 jee. cisss
susah laa kalau ada perkataan yg tak faham maksd. sngt sukar utk jawab ok :(
lepas PMR ni aku plan nak buat tutorial untuk korang. *insyaALLAH :) *
semalam kan kelas kitaorg ada perjumpaan dengan cikgu kaunseling .
psal result trial laaa. lepas tu cikgu tnya 'sapa yg suka tido leps balik skola
dan masih buat mcm tu juga skrg ni ?' bole dikata kan 99% org angkat tngn okay.
then aku semalam balik rumah tak nak tido punya pasal kan.
balik tengok tv masuk bilik buat latihan kejap then tngk tv sampai maghrb.
btw , tak ada beza pon aku tido ke tak sama je kan . hahaha
yang tak boleh blaaa. tadi budak2 ni smua doe tnya ehh kau tido tak petg smlm.
ada tu tak nak tido punya pasl pergi main game . hahaha . kelakar laa budak2 ni .
ehh, tadi time agma . member2 aku masing2 doe tnya 'pergi tak legoland?'
then member aku yg duduk seblh aku ni ckplaa. apala yg best at legoland tu.
semua nak pegi. *mentang2 dia dah penh pegi kan* aku pon bermadah sendri.
yelaa,legoland tu ibarat seorang lelaki yang digilai ramai perempuan.
mempunyai paras rupa dan nama yg sedp. tapi kita tidk tahu apa yg ada didlm atinya,
ibarat legoland yang diberi nama sedp tetpi taktahu apa yg ad didlm sana
sebb belum penah pergi. hahaha. tapi aku rasa mcm best jee. lol . meraban . haha
lastly, pesanan untuk semua calon PMR  dan pesanan ni pon utk diri sndri juga :)
exam tinggal berapa hari je lagi study laaa walaupon penat n boring mcm pon.
memng pmr tak penting pon but tu menentukan kita layak ke skola berasrama penuh.
takkan dri awl tahun smpi  akhir tahun nak duk skola sama je kan.
bak kata mak aku kalau skrg ni kita belajar bersungguh-sungguh .
nanti bila dah habis periksa kita rasa sangat2 berpuas hati laa.
sebab kita dh buat yang terbaik segala penat lelah kita selama ni akhirnya
berakhir jugaa. cuma time tu hanya bertawakal jee apa pon yg akn kita dpt.
boleh laa enjoy habis2 kan time tu. tapi kalau stdy pon tak seberapa.
bila habis exam pon kita rasa mcm tak ada apa. tuk 3 minggu ni.
jangan laa makan , makanan yg segera. sebb tu akn buat kita cpt lupa.
so , nak ingt kita kuat jgn la makan makanan segera yee.
dan paling2 penting sekali doa :) berdoalah kepda ALLAH agar kuatkan fikirn kita.
ingatkan semua yg telah kita pelajari selma ni. lapangkan dada kita ketika
kita menjawab exam dan supaya result kita dapat straight A . amin :)
nak exam kan? jangan buat masalah gan ckgu. jgn sakitkan hati ckgu,
dngr laa ckp ckgu dan kurangkan lah dosa seperti mengumpat dn sebagainya.
dan pesanan akhir  sebelum masuk dewan pastikan alat tulis ckup .
masuk dewan dengan menggunakan kaki kanan dan 'bismillah'
kemudian bila dh duduk baca doa before jawab exam. insyaALLAH
semuanya akan baik2 saje. doakan aku yew.
thanks , aku doakan korang dapat straight's A. ckup laa sampai sni . gtg. salam :)
GOOD LUCK FOR CANDIDATES PMR.
DO THE BEST OKAY? :)





No comments:

Post a Comment